Online (Blog Paul Peters)
07-07-2020
Online verkoop
Een terugblik op de Corona crisis, die overigens nog niet voorbij is, leert dat er verkoopkanalen zijn die hard getroffen zijn. Maar er zijn er ook die hebben geprofiteerd. Vooral de online verkoop van bloemen, bloembollen en planten is flink toegenomen. Zo heeft bijvoorbeeld Bakker.com haar doelstelling, die ze over drie jaar wilde bereiken, dit jaar al gerealiseerd.
Blijft online groeien?
Ondanks de stijging in de online verkoop hebben we natuurlijk wel met een forse daling van handel te maken gehad. De stijging van online heeft gepiekt in de twee maanden na de uitbraak van Corona en is daarna wel wat afgevlakt. Toch verwachten velen dat online flink blijft groeien. Zo heeft de kledinggigant inditex (bekend bij puber dochters van het merk Zara) besloten om 1200 winkels te sluiten en fors in te zetten op online. De online verkoop van onze mooie producten zal ook blijven toenemen.
Leren van elkaar
Ik heb zelf twee kinderen. Één van 14 en één van 16 jaar. Zij kopen regelmatig online (ik wat minder). Wat mij daarin opvalt is dat onze papierbak de toevoer van karton nauwelijks aankan. Er wordt ook vooral veel lucht vervoerd. Hier ligt voor deze sector een grote uitdaging. Een uitdaging die in onze sector al veel moois heeft opgeleverd. We kunnen leren van elkaar.
Heb je een opmerking of vraag naar aanleiding van deze blog? Neem dan contact op met Paul Peters .